TIMISOARA. 20 de trenuri electrice noi si moderne vor imbogati in curand zestrea de garnituri CFR de calatori, cu bani europeni. Vorbim de prima achizitie consistenta de trenuri de dupa anul 2000 cand au fost cumparate faimoasele Sageti Albastre.
Anuntul a fost facut de Ministerul Transporturilor care a desemnat castigatorul licitatiei. Este vorba de compania ALSTOM Ferroviaria SpA (parte a grupului european ALSTOM).
Trenurile (20 provenind din contractul de baza si 17 din activarea optiunii suplimentare) vor fi primele electrice cumparate de Romania, alaturandu-se celor 3 trenuri Hyperion produse in tara, la Craiova, si achizitionate de un operator privat.
Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de peste 300 persoane/tren, la o viteza maxima de circulatie de 160 km/h. Pentru asigurarea calitatii garniturile, trenurile sunt cumparate cu servicii de reparatii incluse, pe minimum 15 ani.
Pentru a raspunde obiectivelor nationale si europene privind combaterea efectelor schimbarilor climatice, designul ramelor electrice va respecta cerintele privind protectia mediului in ceea ce priveste functionarea, intretinerea si eliminarea/reciclarea.
Noile trenuri ale Romaniei urmeaza sa fie utilizate pe rutele electrificate majore ale retelei feroviare, urmarindu-se o deservire echilibrata a teritoriului:
🚉 Bucuresti Nord – Constanta
🚉 Bucuresti Nord – Brasov – Arad – Timisoara
🚉 Bucuresti Nord – Brasov – Cluj
🚉 Brasov – Deda – Cluj
🚉 Bucuresti Nord – Brasov
🚉 Bucuresti Nord – Iasi
🚉 Bucuresti Nord – Suceava
🚉 Bucuresti Nord – Galati
🚉 Bucuresti Nord – Craiova – Targu Jiu – Petrosani- Simeria
🚉 Bucuresti Nord – Craiova – Timisoara – Arad
🚉 Cluj – Timisoara
🚉 Cluj – Suceava – Iasi