TIMISOARA. Pentru ca viitorul pasaj Solventul, pe sub liniile de cale ferata, sa fluidizeze consistent traficul pe Inelul IV, e nevoie de un pod nou peste Bega. Acesta va trebui sa asigure legatura dintr-o parte in cealalta a raului, intre B-dul Dambovita si intrarea in pasaj catre strada Garii.
In urma unei licitatii, in octombrie 2021, Primaria Timisoara semna contractul de 1.000.000 de lei cu firma ‘abonata’ Fip Consulting, care avea la dispozitie 7 luni sa intocmeasca documentatiile, atat pentru viitorul pod, cat si pentru amenajarea strazii care sa duca la pasajul Solventul.
Abia recent a reusit, in sfarsit, sa finalizeze Studiul de Fezabilitate si Proiectul Tehnic, care vor fi supuse aprobarii consilierilor locali.
Primele desene facute pe calculator au fost oferite in urma cu aproape un an.
Conform calculelor estimative din SF, amenajarea strazii si a podului peste Bega s-ar ridica la 207.483.048 lei cu TVA, adica peste 42 de milioane de euro.
Obiectivul de infrastructura care ar completa Inelul IV de circulatie ar trebui sa fie gata in 3 ani, cu tot cu exproprieri.
Odata aprobata in Consiliul Local aceasta documentatie, ar urma sa fie lansata o licitatie pentru gasirea unui constructor care sa transforme desenele de mai sus in realitate.
Intr-o filmare, pe care o puteti urmari mai jos, vedeti intreg traseul pe care administratia Fritz vrea sa-l amenajeze in bulevard + pod nou peste Bega precum in desenele prezentate!
Cat priveste constructia propriu-zisa a podului peste Bega si amenajarea strazii catre Solventul, aceasta legatura, str. Garii – B-dul Dambovita de pe Inelul IV Vest, se regaseste intre proiectele aprobate de ADR Vest inca din toamna anului 2020 la capitolul Mobilitate, si ar putea primi peste 16 milioane de euro bani europeni prin POR 2021-2027.
Pasajul Solventul, in pom. Si pomul, in aer
In ceea ce priveste Pasajul Solventul, pe sub cele 10 linii de cale ferata, la care ar trebui sa ajunga noua conexiune, lucrarile sunt intr-o intarziere uriasa si se munceste cu taraita.
N-a fost inca scoasa nicio cupa de pamant de sub liniile de tren, desi pasajul ar trebui sa fie gata in ianuarie 2024, conform contractului.
Imaginile de mai jos, filmate zilele trecute de un cititor opiniatimisoarei.ro, nu mai au nevoie de niciun comentariu.