TIMISOARA. Pregatirile pentru alegerile europarlamentare intra in linie dreapta, deja s-a stabilit unde va fi Biroul Electoral si cati bani vor fi cheltuiti pentru acest scrutin electoral.
Subprefectul de Timis, Liliana Onet, cea care coordoneaza pregatirile, a declarat ca la aceste alegeri vor fi noutati, fata de precedentele scrutinuri electorale.
Astfel, ca o prima noutate, listele electorale, adica listele cu oamenii asteptati la vot vor fi intocmite de primarii si nu de Serviciul de Evidenta Populatiei, asa cum s-a intamplat pana acum.
De asemenea, cei care doresc sa faca parte din comisiile sectiilor de votare trebuie sa respecte unele reguli.
„Persoanele care au mai fost presedinti sau loctitori ai sectiilor de votare au intaietate. Cine se duce pentru prima data trebuie sa faca un curs, pana in 15 mai 2014 la Autoritatea Electorala Permanenta. Aceasta are o baza de date cu cei care au mai fost. Ei vor avea intaietate pentru ca se presupune ca au deja experienta„, a declarat Liliana Onet.
Cererile pentru a devebi presedinte, vicepresedinte ori membru al unei sectii de votare se depun la sediile primariilor, pana in data de 26 martie, insotite de o copie a actului de identitate.
Presedintii si vicepresedintii sectiilor de votare vor primi o indemnizatie de 85 de lei pe zi, impozabil, pentru cel mult cinci zile, iar membrii cu cate 65 de lei pe zi, impozabili, pentru cel mult trei zile.
Bugetul total pentru alegerile europarlamentare care se vor desfasura in data de 25 mai a.c. este, pentru judetul Timis, doua milioane de lei. Pentru alegerile partiale care se vor desfasura in comunele Sacalaz si Criciova, precum si in colegiul electoral 3 pentru Camera Deputatilor, bugetul este separat si deocamdata nu a fost stabilit.
CITESTE SI: Alegeri in Timis: Oamenii chemati la urne sa voteze un deputat, un primar si un consiliu local, in luna mai