TIMISOARA. Era in plina desfasurare Primul Razboi Mondial, in urma cu un secol, iar baze militare se gaseau si pe teritoriul tarii noastre, cel care la vremea aceea era impartit. Banatul facea parte din Imperiul Austro-Ungar, deci nu a intrat in razboi alaturi de Antanta, asa cum a facut-o regatul Romaniei, ci s-a alaturat Puterilor Centrale.
Odata ce Banatul ‘austro-ungar’ a intrat in razboi, armata germana a infiintat o baza militara in apropiere de Timisoara, mai exact intre Dudestii Noi si Sanandrei, unde germanii au trimis in 1915 si 1916 mai multe zeppeline.
Cu ajutorul acestor nave de mari dimensiuni nemtii au ajuns sa bombardeze pana si Salonicul.
In 27 august 1916, regatul Romaniei lua decizia de a intra in razboi, insa alaturi de Puterile Antantei, iar odata cu aceasta miscare, in aceeasi perioada, langa Timisoara ajungea Zeppelinul LZ86.
In data de 3 septembrie, masina de lupta nemteasca ajungea deasupra Ploiestiului si Bucurestiului, si bombarda cele doua orase. Dupa bombardamentul de la Ploiesti, sondele de petrol din zona aveau sa arda timp de doua saptamani.
Zeppelinul, insa, nu mai ateriza inapoi la baza din Banat.
LZ86 a ratat prima incercare de aterizare, iar in timpul intoarcerii pentru o noua manevra una din nacele, avariata de un Berliet al antiaerienei romane, s-a rupt in doua. Aparatul s-a aplecat la 90 grade, a urcat brusc, 4 membri ai echipajului murind in urma decompresiei si a lipsei de oxigen, si apoi s-a prabusit intre Utvin si Sanmihaiu Roman.
In urma prabusirii au murit inca cinci aviatori, inclusiv comandantul, Hauptmann Wolff.
In cimitirul eroilor din Calea Lipovei se afla mormintele a 5 dintre cei morti in accident: Funkunteroffizier SCHIENKLER Otto, Untersteuermann REIMER Karl, Obersteuermann THOMSEN Franz, Untersteuermann TRÜB Georg, Untermaschinist RENZ Jacob.