TIMISOARA. Digitalizare, digitalizare, dar… pana la un punct. A doua incercare a fost cu noroc pentru Administratia Fritz care a reusit sa-si duca la bun sfarsit noua licitatie pentru a gasi o firma care sa-i scrie si sa-i tipareasca ziarul Monitorul Primariei Timisoara timp de 1 an.
Si la prima, si la a doua procedura s-au prezentat aceleasi doua firme Tipografia Prod Com (din Targu Jiu), respectiv Inform Media Press, cea care editeaza si siteul de stiri tion.ro. Administratia Fritz a stabilit ca prima este cea mai potrivita sa preia contractul pentru care era dispusa initial sa plateasca 170.000 de euro, dar care s-a incheiat pana la urma la 110.000 de euro, cu tot cu TVA.
La momentul instalarii la Primaria Timisoara, in 2020, Dominic Fritz a suspendat ziarul institutiei, socotindu-l o cheltuiala inutila, iar in acesti 3 ani si-a bazat comunicarea cu timisorenii pe internet.
Cu un an inainte de alegerile locale, insa, edilul a reconsiderat importanta unei astfel de publicatii prin care realizarile administratiei sa ajunga si ‘pe hartie’ la timisoreni, mai ales la cei care nu sunt prea familiarizati cu folosirea tehnologiei.
Monitorul Primariei va ajunge in cutiile postale ale timisorenilor in 100.000 de exemplare in fiecare luna.
„In baza contractului care se va incheia, vor fi prestate servicii de editare (redactare, machetare, paginare si corectare a materialelor furnizate de achizitor sub forma de texte si imagini conform unui ghid de punere in pagina), tiparire si livrare la unitatea specializata in difuzare/ distribuire a publicatiei ziar “Monitorul Primariei Municipiului Timisoara”, in conformitate cu cerintele impuse in documentatia de atribuire. Ofertanţii vor edita, tipari si livra un numar de 100.000 de exemplare/luna, respectiv 1.200.000 exemplare/an ale ziarului Monitorul Primăriei Municipiului Timisoara„, se arata in documentatia de licitatie in SEAP.
Noul Monitor al Primariei Timisoara ar trebui sa aiba un format de tip A4, in 12 pagini full color.
Echipa editoriala va trebui sa propuna sumarul fiecarei editii a ziarului in prima saptamana din luna. Acesta va fi aprobat de administratie, apoi ‘jurnalistii’ alesi sa scrie publicatia vor trece la redactarea articolelor agreate.
In 3 zile trebuie sa le si puna in pagina si sa trimita reprezentantilor primariei varianta pe care sa-si dea acordul final. Pentru tiparire vor fi alocate alte 3 zile, astfel incat, cel tarziu in data de 15 ale fiecare luni ziarul sa poata fi gata de impartit timisorenilor.
Contractul incheiat de Primaria Timisoara cu Tipografia Prod Com din Targu Jiu pentru ziar este de 1 an de zile.
In vremea fostei administratii, ziarul primariei era scris de catre angajatii municipalitatii, aparea in format A3, alb-negru, intr-un tiraj de 125.000 de exemplare si costa 113.000 de euro pe an.
50.000 de euro vor fi platiti de Primaria Timisoara pentru distributia ziarului
Va reamintim, administratia Fritz si-a asigurat deja impartirea viitorului ziar in cutiile postale ale timisorenilor.
Primaria a cumparat inca de la finalul lunii iunie serviciul de distributie pentru publicatie. A incredintat serviciul firmei One-2-One Marketing SRL contra sumei de 192.000 fara TVA, adica aproximativ 50.000 de euro cu TVA, pe un an.