TIMISOARA. Drumul care leaga Timisoara de Autostrada Vestului trebuie largit la patru benzi de circulatie, cate doua pe sens, iar pentru aceasta Consiliul Judetean Timis a organizat o licitatie pentru a desemna astfel firma care va executa lucrarea. Este vorba de un proiect cu finantare europeana, contractul de finantare pentru aceasta portiune de drum fiind semnat in urma cu un an.
Licitatia s-a incheiat la finele lunii aprilie, insa rezultatul a fost rapid contestat, dupa cum opiniatimisoarei.ro v-a informat la acel moment. Doua asocieri de firme si-au depus ofertele, iar una dintre ele a fost desemnata castigatoare, inaintand pretul cel mai bun. Cealalta a contestat imediat rezultatul.
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a cerut reluarea licitatiei, insa CJ Timis a atacat in instanta hotararea CNSC.
„Am primit decizia CNSC-ului, de a reevalua ofertele, am analizat, impreuna cu specialistii Consiliului Judetean, si am atacat in instanta aceasta decizie, avand termen in 2 iulie. Vom vedea ce ne da instanta. Aici nu exista recurs, in functie de ce ne da instanta, sunt doua variante. Ori sa punem in aplicare reevaluarile, ori decizia CJT, cand am desemant castigatorul, a fost corecta, si atunci avem posibilitatea ca saptamana viitoare sa semnam contractul„, explica presedintele Consiliului Judetean Timis Calin Dobra.
Proiectul „Modernizare DJ 691: largirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timisoara si Centura Timisoara – Autostrada A1 (km. 12+975)” costa 80,34 milioane de lei.
Din aceasta suma totala, 66,48 milioane sunt bani europeni, iar de la bugetul de stat vin 8,8 milioane. In acest proiect, Consiliul Judetean Timis este asociat cu Primaria Timisoara si Primaria Dumbravita si va contribui cu 12,5 milioane de lei, cheltuieli neeligibile, si inca 1,35 milioane, adica 2% la suta din valoarea eligibila a proiectului.
Extinderea tronsonului de la iesirea din Timisoara pana la legatura cu autostrada, sectorul din Dumbravita, nu ar putea intra in santier mai devreme de 2021, intrucat va dura destul de mult pana cand stalpii retelei de transport public cu troleibuzul vor fi mutati, odata ce expira, in 2020, interdictia impusa de proiectul european prin care s-a facut extinderea transportului metropolitan.