TIMIS. Accident pe calea ferata in Timis, luni dimineata. Un camion a fost izbit de un tren la o trecere peste linii, intre Teremia Mare si Comlosu Mare, intr-o zona cu vizibilitate redusa, din pricina vegetatiei
Soferul, in varsta de 28 de ani, ce mergea dinspre Nerau catre Timisoara, s-a avantat peste calea ferata fara sa se asigure indeajuns, o garnitura Regio care se apropia a lovit in plin autotrenul si l-a rasturnat. In urma impactului, cabina autocamionului, care transporta cereale, a fost cuprinsa de un incendiu.
In momentul accidentului, in tren se aflau 3 oameni, care nu au patit nimic si au reusit sa coboare imediat. La fel si soferul a iesit din cabina repede, teafar si nevatamat.
Pompierii au intervenit cu o autospeciala de descarcerare grea, o autospeciala de stingere, un echipaj SMURD si 11 subofiteri, care incearca sa opreasca focul si sa degajeze calea ferata.
Traficul feroviar in zona este blocat.
Pareri
La CFR, e un compartiment de ,,mediu” !!! Cu ce se ocupă, ,,specialistii”, ăia ?!?
Greu de semaforizat trecerile la nivel! Bine ca au fost bani sa se puna popice (e drept ca nu aici), banda rosie cu aderenta marita, iluminare solara (care din ce am vazut de la Timisoara pana la Lovrin nu prea functioneaza), dar un semafor cu 2 leduri rosii nu se poate pune, mai ales la aceste tipuri de treceri unde datorita configuratiei drumului este dificil sa te poti asigura mai ales in conditii de ceata, dar si datorita vegetatiei. Soferul unui camion chiar daca se asigura in limita vizibilitatii, mai ales in conditii de ceata, e dificil aici sa traversezi rapid avand in vedere coborarea destul de abrupta dupa traversare. Nu e primul si mai mult ca probabil nici ultimul accident care se intampla aici. La fel este si trecerea dintre Nerau si Sannicolau Mare!
De acord, trecerile de nivel din zona aceea sunt oribil. Unghi foarte ascuțit între trecerea peste calea ferata, plin de vegetație. Cu o masina care este o dubita nici nu poți vedea ceva, trebuie sa oprești si sa deschis geamurile sa asculți daca vine ceva, cam singurul mod.
Într-o țară civilizata, in astfel de locuri ar fi fost puse bariere automate, cu semnale sonore si luminoase. Nu e luna in care sa nu se întâmple un accident in acea zona…
Ce facem când întâlnim semnul STOP? Ne oprim și asigurăm sau îl ignorăm și ne continuăm drumul fără oprire?
Dacă e ceață, adaptăm viteza la condițiile de vizibilitate (redusă) astfel ca să putem opri în siguranță sau mergem în continuare cu viteza maximă admisă pe acea porțiune de drum?