Chiar daca din birourile caldute ale Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara, in subordinea caruia se afla soseaua, nu se vede, drumul este vital pentru mai multe comunitati, ce numara mii de suflete.
Este singura legatura a comunelor si satelor din zona cu orasul Deta si mai apoi cu Timisoara. Altfel, aceste comunitati ar fi izolate. Concret, niciun tren nu mai circula pe ruta Banloc – Livezile – Giera. De asemenea, niciun autobuz de transport persoane nu are traseu pe aceasta ruta. Oamenii din cele trei localitati folosesc fie masina proprie pentru a se deplasa ”la oras”, fie stau la ocazie. Asa ca drumul este singura cale de iesire din aceste asezari de la marginea judetului. Prea neinsemnate insa pentru DRDP Timisoara care, in afara unor peticiri, si acelea foarte rare, n-a cuprins acest tronson in nicio reabilitare.
Pe soseaua degradata circula in voie si tractoare si alte utilaje agricole mari si grele, unele cu senile, pentru ca nu verifica nimeni traficul si nici nu exista vreun cantar pe acest drum.
Ajunsi la disperare, localnicii au plantat chiar flori in gropi in urma cu un an, in speranta ca vor reusi sa traga un semnal de alarma in ‘imparatia’ de la Timisoara, dar in zadar.
Pe surse, ni s-a raspuns ca ”acest drum este unul secundar, deci nu foarte important”, iar oficial am aflat ca abia in lunile iunie – iulie se vor face ‘ceva reparatii’. Am asteptat rabdatori, apoi ne-am interesat din nou despre starea acestui drum de 20 de kilometri.
Raspunsul iscalit recent de directorul DRDP Timisoara, Cristian Ispravnic, a fost unul cat se poate de sec si… neconcludent: „Va informam ca in lunile iunie – iulie 2019, pe DN 59B, sectorul Deta-Giera, au fost executate urmatoarele lucrari: reparatii cu mixtura stocabila pe 26 mp si reparatii prin stropiri succesive pe 519 mp„.
Cu alte cuvinte, s-au mai carpit 2-3 gropi si asta a fost marea reparatie a soselei. Cat despre costuri, tacere totala din partea institutiei carmuite de Cristian Ispravnic, directorul parasutat de PSD de la Arad in fruntea DRDP in urma cu doi ani sa vegheze la bunul mers al drumurilor nationale din vestul tarii.
Opiniatimisoarei.ro a solicitat, in baza legii liberului acces la informatiile publice, si costurile pentru reparatiile facute pe bani publici pe tronsonul Deta – Giera, insa angajatii DRDP Timisoara nu s-au sinchisit sa raspunda.
Astfel, dupa ce drumul a fost ”reparat” dupa standardele DRDP Timisoara, marcajele aproape ca nu se mai vad in continuare, crapaturile sunt la locul lor si vegetatia creste pana in sosea.
Facand haz de necaz, localnicii spun ca au invatat gropile pe de rost si le ocolesc cu atentie ca sa nu-si rupa masinile ori sa faca vreun accident.
Pana atunci, sefii de la DRDP Timisoara se afunda in fotoliile comode si cumpara masini noi pentru institutie…. ca sa faca deplasari in teren. Dar despre asta, opiniatimisoarei.ro va va oferi detalii in scurt timp.
Pareri
Ia-te-te s-a emancipat taranca de la ziar si a pus-o de un articol
horvath o are mica
Esti cam prost ca sa nu zic prost rau!
Nu e decât un mic și neimportant tonomat cu fise mici. Bagi bănuțul, scrie „articol” plin de noroi.
horvath o are mica
reparatii pe 26mp? nu ti-e rusine, nesimtitule?
Atat are aleea din fata garajului meu. Cred ca cea din fata garajului lui Ispravnic are de 5 ori mai mult, el e sef la drumuri, nu un angajat la firma privata ca mine!
Asta face PSD pt noi:
https://9gag.com/gag/aj5DOvw?ref=9g.wsa.mw
Camerele cladirilor din centrul Timisoarei au mai mult de 26mp.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 fetițo eu îți înțeleg doleanțele și cred că te mai întreabă lumea în Banloc când mai mergi pe acasă de ce este așa de rău drumul Deta – Grea dar te rog să nu mai fii atât de ipocrită și să-i crezi pe toți tampiți. Scrisoarea trebuia so adresezi NEISPRAVITLUI de DOBRA pentru că el împarte banii nu lui Ispravnic, dar cum toată presa locală este slugă găștii lui ALI BABA DE TELEORMANKISTAN ai avut atâta tupeu să-i imbrobotesti până și pe consatenii tăi pe care mulți dintre ei am avut ocazia fericită să-i cunosc cu mult înainte de a veni tu pe lume.
O nulitate de jurnalist a scornit-o pe 26 de metrii patrati cand de fapt e total suprafata gropi plombate cu mixtura stocabila e de 26 mp. Toate gropile ei pozate plus inca 2 , 3 cate erau necesar a fi plombate au totalizat o suprafata de 26 mp. Vai si amar de articol , un atac la persoana de cea mai joasa speta, o latrina de dezinformare, cum sa faci din tantar armasar si sa iti dai si dai importanta
Atac la ce persoana, baaaai, idiotule? La adunatura care este in drdp tm? Ai calcat vreodata pe drumu’ asta, imbecilule? Eu lucrez in Deta, am familia in Livezile, merg zilnic pe el si iti spun ca de ani de zile este o bataie de joc. Ii doare-n cur pe ai de la drdp de noi, de masinile noastre, de vietile noastre. Dezinformarea e in capul tau tampit care habar nu are ca ‘metri’ se scrie cu un singur ‘i’, rahat cu ochi.
Scrie clar ca pe 26 mp s-au facut reparații. Dar tu esti postac pesedist. Ai scăpat aici de pe tion?
Las ca o sa cumpere camere de supraveghere cu 4mii de euroi bucata. Sa vezi ce bine o sa se vada gropile
Ba Danut ești cam imbecil. Ce contează ca sunt 26m2 de gropi sau de drum, dacă după reparație e plin de gropi. Tu ești o nulitate PSD-ista.
Ma-ta e reparatie cetateanule
Michael cumetre nu cumva te dai mai destept decat e cazul? Esti exemplul clar de taran ajuns la oras fie el si Deta , un pic umblat cu lucru pe dincolo si acum plin de impresi (cu un singur i) care jigneste pe internet si isi da cu parerea ca deh are servici la oras
Din ciclul „aici sunt banii dumneavoastra”
Acest drum in primul rand este un drum national, drum cu rovinieta. Pina acum citiva ani, mai veneau cu camerele de rovinieta la iesire din Banloc spre Livezile, in general drumul este de o calitate rezonabila pentru un drum mai putin circulat, anul acesta intr-adevar a fost plin de gropi. Pina prin august plombarile au fost putine si superficiale, marcajele se vad cu greu, vegetatia ierboasa a fost cosita, dar copacii si arbustii ajung pina in drum, intre Livezile si Giera exista o portiune cu curbe succesive in care recent s-au plombat niste gropi si denivelari mai mari in care efectiv iti rupeai masina. Acum denivelarile (adancituri mari), s-au mutat pe celalalt sens de mers. In viziunea mea acele portiuni trebuiau reasfaltate complet, de asemenea intre Toager si Graniceri exista o portiune de drum cu limitare de 30 km/h, acel drum arata exact asa de dinainte de revolutie. Pe acest drum isi strica zilnic masinile cetatenii care locuiesc in zona, cei care se afla in trecere si cei care lucreaza la frontiera. Pina la urma e un drum strategic la frontiera cu Serbia, ar trebui sa fie intr-o stare mai buna, iar vegetatia forestiera de pe marginea lui ar trebui indepartata constant cu ajutorul tocatoarelor, pentru o mai buna vizibilitate.
1. … reparatii cu mixtura stocabila pe 26 mp (?) si prin „stropiri succesive” pe 516 mp!
Ar trebui introdusa obligativitatea ca , conducerea (?) sa mearga zilnic sa „stropeasca” (de exemplu cu urina) drumul si sa asigure si stocarea „materialului stocabil solid” pe marginea drumului.
2. Pamantul nu ne mai suporta si „crapa” peste tot!
Pe Stamora-Oravita s-a turnat niste „asfalt special” are deja gauri!! E ca o mamaliga intinsa pe un fund de lemn