TIMIȘOARA. Vin vești bune de pe șantierul de autostradă Margina – Holdea, cel mai așteptat obiectiv de infrastructură din vestul României.
La un an de la emiterea Autorizației de Construire, duminică, bosniacii tocmiți de omul de afaceri Doinel Umbrărescu lucrau de zor în celebrele ‘tuneluri pentru urși’, în vreme ce muncitorii UMB se apropie de finalizarea terasamentului la sol și sunt la jumătate cu pilonii de pe segmentul suspendat, din lotul de nici 10 kilometri rămas de făcut din Autostrada Vestului.
Ultimele imagini din zona au fost filmate de cititorul opiniatimisoarei.ro care monitorizează șantierele din Timișoara și din județ.
***
Cu licitația deblocată de ministrul Transporturilor, a fost semnat contractul cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. SA & PE Construct S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o, pentru suma de 1.826.845.634 lei fără TVA. A urmat proiectarea lucrărilor, iar vara trecută s-a trecut la treabă.
Finalizarea tronsonului lipsă din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai așteptate lucrări de infrastructură mare pentru vestul țării. Aceasta, în condițiile în care drumul național DN68A este cel mai tranzitat din zona, mereu aglomerat, pe care șoferii de tiruri și camioane, respectiv cei de autoturisme îl folosesc deopotrivă. Un drum ce necesită în permanență lucrări de reparații.
Noua bucată de autostradă va avea două ‘tuneluri pentru urși’, ce vor măsura, însumat, 2,13 km de tunel forat. Acestea vor fi formate din două galerii unidirecționale, cu platforma de 11,25 m.
Întreg segmentul Margina – Holdea, care se face cu bani europeni, trebuie să fie gata în 2026. (august 2026 finalizare lucrări/decembrie 2026 pentru decontare facturi)
Pareri
Urșii stau și se uită la lucrări
Urșii ONG-urilor usr-iste care au făcut tot posibilul să întârzie această autostradă !
Așa este !
ar trebui duși toți pe șantier la lopată și la roabă !
Chiar nu poți să stai atâta pentru tunelurile astea ,sincer ,nici măcar deal nu este ,îi un „dig”mai mult ce doamne iartă mă …
Cum poți să mai vi cu șantierul asta (muzeu)sa mai pomeniți de el? Asta și când îi dați drumul ar trebui sa fie cu mare,mare discreție
Succesuri noua fraieri de serviciu😄(cetățenii).
Hai sictir că îmi este lehamite deja când aud de Coșava 🤦cu tot respectul pentru oameni care stau acolo!
Prietene, te bate rău logica (în cel mai fericit caz ești neinformat). Urșii ăia au fost scoși din jobenul ălora pe care ii tot votează populimea din ’90 încoace: psdnludmr…
Cum le stii tu pe toate, dacule liber, haurist cu intelepciune sovietica, harnicia intruchipata…
Sa te intreb si cati bani ai pe card, de esti asa ofuscat, minunatule?
Tuneluri pentru urși???? Și mașinile pe unde circulă?
Reparații permanente sunt necesare fiindcă „autoritățili” nu prea îndrăznesc sa verifice tonajele TIR-urilor. Doar ungurii mai capătă uneori sânge în… instalație și atunci e jaleee printre transportatorii ăștia…
atata tamtam cu ursii astia ca era mai ieftin daca ii plimba pe fiecare in parte cu elicopterul de pe o parte pe alta.
parca vad ca ursii n-o sa foloseasca tunelurile :))))
Cu elicopteru nu, ca-i scump benzolu’ da puteai sa te oferi tu sa stai in zona si sa fugi cu cate unu in spate dintr-o parte in alta.
Tunelurile așa-zise „pentru urși” nu sunt altceva decât o altă temă falsă inventată pentru a polariza populația, pe principiul „divide et impera”, și pentru a genera o stare de nemulțumire generală, mai ales în rândul amatorilor de măsuri populiste si soluții miraculoase, care se definesc in general prin masina pe care o conduc și pentru care aceste structuri nu aduc, în aparenta, niciun beneficiu direct , având ca scop final evitarea executării acestora pentru simplul fapt ca la acest den de lucrări „de artă” nu se prea poate fura precum la cele de structura rutiera și, implicit, nu se va încasa nici comision de către „cine trebuie”. Respectivele traversari sunt destinate de fapt oricăror patrupede, domestice sau sălbatice, inclusiv ursii, și fără de care o autostradă constituie un obstacol imposibil de trecut pentru orice animal terestru și care in orice țară civilizată se execută fara a deveni un subiect de polemică națională pe o asemenea temă penibilă. In Ungaria e plin de treceri pentru animale peste autostrăzi și au o fauna incomparabila ca diversitate si bogăție cu cea de la noi, dar acolo n au constituit nicio problemă. Ursul, în schimb, devenit între timp subiect de psihoza națională tot datorită mafiei politice, se potrivește mănușă pentru rolul de tap ispasitor și in acest caz.
Ursul pe post de tap ispasitor? De ce sa nu fie pe post de urs ispasitor?🤡😁🤡
Rutele de transport sunt o mare miza internationala, nu-i o poveste pentru „uz intern”, ca foloseste si la „dezbina si stapaneste”… cu atat mai bine pentru „ei” Vezi din ce tari sunt ong-urile care au bagat strambe pe motive ecologice si la autostrazi si la hidrocentrale si la exploatari diverse si poate ai sa intelegi. Apoi vezi cum conflictele dau drumul repede – repede la constructia de autostrazi si ai sa intelegi si mai mult. Neocolonialism. Prostocratia se plateste.
Interesant ca periodic apar stiri despre aceasta ramasita de autostrada, dar ciudat ca se zice tot timpul ca se lucreaza non stop si din astea, dar nu zice nimeni ca de fapt in tunel nu au forat nici macar 100 de metri, si ca in ritmul asta va dura 3-4 ani pana termina….
Vezi daca nu intelegi integrala Lebesgue – Radon in raport cu o masura complexa? Ce-ti spune tie faptul ca astfel de „articole” sunt „publicate de redactie”? Si ca sunt scrise cu diacritice, spre deosebire de altele?🤡😁🤡😁🤡