Radiala de Vest Timisoara, care va costa aproape 30 de milioane de euro, merge in tandem cu proiectul CNAIR. Va lega strada Garii si Pasajul Solventul de viitoarea Centura Vest

TIMIȘOARA. În ianuarie, după mai bine de 2 ani și jumătate de la momentul la care câștigă contractul de 180.000 de euro pentru realizarea documentației la viitoarea Radială Vest, firma angajata de Primaria Timisoara reușea finalizeze Studiul de Fezabilitate, iar acesta fie aprobat în Consiliul Local Timișoara.

CITESTE SI: Primul asfalt pe noua descarcare de pe Autostrada Vestului catre Timisoara, de la Sanandrei. FOTO si VIDEO

Documentația întocmită cu mare întârziere de FIP Consulting arată va costa aproape 30 de milioane de euro șoseaua cu o lungime de aproape 988 de metri, care va avea 4 benzi și un pasaj peste calea ferată, cu 3 deschideri, însumând 86 de metri. Vor fi amenajate și piste de biciclete, și trotuare.

Radiala de Vest, de nici 1 km, va lega strada Gării și Pasajul Solventul de viitoarea Centură Vest și trebuie fie gata în 36 de luni (3 ani), se mai arată în documentație.

Deocamdată, nu sunt bani pentru realizarea acestei conexiuni rutiere cu profil de drum expres, însă Primăria Timișoara își pune nădejdea în fondurile europene, mai ales obiectivul de infrastructură a fost estimat la 27.883.520 euro cu tot cu TVA. Proiectul a fost depus deja spre finanțare la ADR Vest si sunt sanse mari să primească fonduri.

În ceea ce privește Centura Vest Timișoara, de care se va lega noul drum, aceasta are deja constructor. Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, a desemnat în urma licitației compania NUROL İNŞAAT VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ amenajeze varianta ocolitoare. Aceasta a intrat deja în proiectare. Detalii în linkul de mai jos!

CITESTE SI: S-a stabilit. Turcii vor construi Centura Vest Timisoara, cu 2 benzi pe sens, 4 noduri rutiere si 10 poduri si pasaje

Pentru ca cele două obiective de infrastructură, Radiala Vest și Centura Ocolitoare Vest, meargă în tandem și existe o bună coordonare a  lucrărilor, Consiliul Local a aprobat parteneriatul propus de CNAIR pentru buna gestionare a proiectelor.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Sper sa fie un parteneriat de succes.

    • Dacă citești atent este o firmă, FIP Consulting, ce a făcut evaluarea.

  2. Fereasca bunul Dumnezeu !

    30.000.000 euro pt nici macar 1 km de drum. (Nu autostrada).
    Cat tupeu jegos trebuie sa aibe administratia jegoasa usr? Cat de cretina trebuie sa fie populatia sa accepte asa un jaf?

    Pentru comparatie: pretul mediu pentru un km de autostrada in Romania este de 5.000.000 euro

    • Cea mai mare suma va merge, in mod sigur, pe pasaj. Pacat ca nu se ofera ceva detalii. Nu stiu daca nu vor fi si exproprieri de terenuri.

    • Ce lipsit de creier și mincinos esti. Un km de autostradă este între 5-30 mil de euro depinzând de unde este construit. Drumul acesta este în oraș și are trotuar, pistă de biciclete, iluminat public, canalizare pt apele pluviale etc . Oricum evaluarea este făcută de o firmă terza și este supravegheat de cnair.

      • Bai USR-istule 🤡😁🤡, tu compari auotratda prin munti la 30.000.000 euro pe km cu un drum de la campie?

    • Idiot

  3. Este absolut nevoie de trotuare și o piste de biciclete spre centură pentru ca persoanele care își desfășoară activitatea în zonă să poate ajunge în mod ecologic și în siguranță. Acesta este de fapt motivul pentru care maestrul Fritz spune că nu se poate avea un drum expres.

    • Negru pe alb scrie ca drumul va fi la profil de drum expres si se asteapta finantare? Ce, crezi ca drumurile expres nu pot sa aiba trotuare si piste de biciclete?

      • Pe lângă faptul că drumul expres presupune și o limitare de viteză inferioară, unde vrei să se ducă bicicliștii și pietoni în zona respectivă? Nu de alta dar și așa nu se dorește să se aloce bani pentru așa ceva pentru că maestrul Fritz are alte priorități. Cine obligă să facă tot tacâmul? Evident că nimeni dar dacă nu vrea să facă, se găsesc scuze care țin la USR-iști care înghit totul pe nemestecate. Ba e cea mai bună Lasconi ba e de aruncat la gunoi și vine Dan să îi ia locul care a plecat din USR, chipurile.

    • Ești copac amice !!
      Arătați mi va rog eu centură /drum expres cu piste de biciclete și trotuare ? Va rog,aștept nu-i problemă.multumesc

  4. Nu-i bai. Vin eu cu băieții și o terminăm în 2 ani. De ce sa așteptăm atât pentru 900 de metri.

  5. Pentru timișorenii care au pus botul la vrăjeala lui Fritz cu lupta contra clanurile robuliene :
    Reabilitarea totlă a Bulevardului Stan Vidrighin cu lungime de 1,8 km a costat 20 milioane €
    Reabilitarea totală a Bulevardului Cetății cu o lungime de 2 km a costat în jur de 22 milioane €
    Reabilitrea totală a Căii Bogdanestilor cu o lungime de 2,25 km plus 0,45 kmbucla de întoarcere a tramvaielor a costat 24 milioane€
    O.98 km de din breteaua de legătură cu centura de vest FĂRĂ LINIE DE TRAMVAI COSTĂ 30 MILIOANE EUROI !!!
    Asta da afacere !🤣🤣🤣🤣

  6. Ăsta o să fie un viitor bulevard când va fi gata pentru ca or să fie blocuri …

  7. Ati votat primar USR? acum …ciocu mic!
    Pe langa jaful asta la drumul mare …cititi cu atentie…
    Centura de vest… va avea 2 benzi pe sens( ceea ce e ok)
    Dar ăia de dinainte ce au proiectat si contractat celelalte 2 bucati de centura … cat de ignoranti si miserupisti au fost??? ( o banda pe sens)… cu pret de autostrada /km!!!
    Deci nu ne e rusine nici cu PNL si nici cu PSD
    TOTI UNITI IN HOTIE!!!